vrijdag 6 september 2013

Speedcards (2) Reis achteruit

Vandaag heb ik geprobeerd of het scheelt als ik mijn reis achteruit doe. In vijf minuten haalde ik 30/32 kaarten, met twee fout, maar ik merkte dat de eerste 10 het snelst gingen.
De fouten zaten allemaal op dezelfde 'plek'. Daarom vermoedde ik dat ik 'zwakke plekken' in mijn reis had. Ik vermoedde, dat de eerste 10 sterker waren, hetgeen het verschil zou verklaren.
Tot zover de theorie, nu het experiment.

Ik deed mijn reis achteruit. Ik moest veel meer denken, welke de volgende was (of eigenlijk de vorige) dus ik had verwacht langzamer te zijn. Ik haalde echter weer 32 kaarten in 5 minuten.
Qua snelheid leek het dus niet veel uit te maken.
Daarna overhoorde ik mezelf en zag, dat ik er nu zes! fout had. En niet alleen fout, ik was geheel blanco. Er leek wel geen associatie gemaakt. Iedere keer als ik vervolgens de kaart zag, had ik toch een "ohja!".

Ik vermoed dat het bij een aantal plekken te maken heeft met onwennigheid. Als ik de andere kant oploop, zien dingen er anders uit. Dat zou de blanco's verklaren. Het lijkt mijn theorie van 'zwakke plekken'onderuit te halen. Er zijn wel zwakke combinaties, maar kennelijk geen zwakke plekken.
Om het zeker te weten, wil ik morgen het nog een keer proberen, maar dan de tijd in de gaten houden na de eerste 10, 20 en 30. Kortom, ik ga mezelf filmen, want als ik er ook nog op moet letten dat ik bij 41 reviseer, bij 31 en bij 21, denk ik dat het mijn tijd gaat drukken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten